Незважаючи на торгову та транспорту блокаду ОРДЛО, торгівля та нелегальні перевезення у цьому регіоні процвітають.
Як саме, у своєму матеріалі "Торгівля гібридної війни. На чому тримався вплив України на Донбас і для чого він потрібен"на Тexty.org.uа розповів журналіст Богдан Аверенко, поспілкувавшись з тим, хто щодня їздить через КПВВ.
За словами автора, його співрозмовник – один з двох-трьох сотень перевізників, які курсують на своїх авто в чергах на чотирьох відкритих КПВВ в Донбасі і перетинають їх щонайменше раз на день. Працюють зазвичай з четвертої години ранку до обіду і встигають змотатися з Донецька в Маріуполь двічі.
Щоб швидше перетнути контрольний пункт, вони рухаються групами до двох десятків машин, платять бойовикам "ДНР" за кришування, потім на кожному з зустрічних блокпостів "відстібають" бійцю з автоматом. Крім того, таким колективам простіше, якщо раптом виникає конфлікт на якомусь з пунктів, оскільки водії виступають міцними, налагодженими командами.
Певні незручності таким "бізнесменам" створює різниця в часі, оскільки Донецьк живе за московським часом, а Волноваха й Костянтинівка – за українським.
Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі
Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа
Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
"Переходи "ДНР" починають працювати з 6 ранку по Москві, наші - взимку з 8, а зараз з 7 ранку за Києвом. Виїжджаючи з Донецька о 6.30 (5.30 мск), до 7 ранку низка машин забиває підходи до українських КПВВ. Найважливіше тут - бути в перших десятках в черзі", – йдеться в матеріалі.
Зі слів перевізника стало відомо, скільки заробляють таким чином на блокпостах
"На Запоріжжі їде в середньому дві сотні машин в день. За 100 гривень - це 20 000 гривень щоранку. І ні в кого немає ніяких нервів", – зазначив він.
Після того, як на блокпосту "Перлина" з'явився новий військовий комендант, брати по 100 гривень перестали, і тепер перевізники прориваються без черги і силою.
Водій також розказав, що з України в Донецьк везуть все: від оправ для окулярів до одягу. При цьому товар, придбаний в мирних містах нашої держави, продають у Донецьку у два-три рази дорожче. Особливим попитом користується побутова хімія, косметика, миючі засоби.
При цьому він додав, що "човникова торгівля" в ОРДЛО – це лише верхівка айсберга, і Україна "катастрофічно не розуміє", що відбувається там всередині та навколо.
Як писав інформаційний портал "Знай.ua", ватажок "ЛНР" Ігор Плотницький не втрачає надії на референдум про приєднання до Росії.