Не має значення, чи людина й досі вільно говорить на рідній мові або не можете пригадати жодного слова з неї. Перша мова, яку вона дізналися у дитинстві, незворотньо змінює мозок. Канадські дослідники з Університету Макґілла і Монреальського неврологічного інституту виявили, що вивчена у ранньому віці мова впливає навіть на те, як людина говорить на інших.
Це спостерігається навіть у тих людей, хто ніколи не говорив на рідній мові більшу частину свого життя.
Фахівці провели експеримент на трьох групах. В них брали діти у віці від 10 до 17 років з різним мовним середовищем. Одна група народилася у французьких сім'ях і говорила французькою мовою, друга спілкувалась двома мовами – французькою та китайською, а третя - складалася з китайських дітей, які були прийняті французькими сім'ями і вже не говорили на китайській.
Читайте також: Заморожування мозку допоможе воскрешати людей
Піддослідних попросили виконати однакові завдання. Вони мали ідентифікувати нібито французькі слова "vapagne" або "chansette". Але вони насправді нічого не означали. Під час випробування дослідники використовували функціональну магнітно-резонансну томографію для моніторингу активності ділянок мозку.
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Телефон у ліжку - пряма дорога до могили: чим небезпечний смартфон поруч із вами під час сну
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Три групи успішно виконали завдання, але МРТ виявила деякі відмінності в активації областей мозку. Одномовні люди використовували тільки ліву нижню лобову звивину і передню часточку острівця. Ці області, імовірно, пов'язані з мовною обробкою звуків. У франко-китайських двомовних дітей та усиновлених, активізувалися зовсім інші розділи мозку - середня лобова звивина, ліва медіальна лобова кора і двосторонні верхні скроневі звивини. Тобто, дослідження показало, наскільки діти, які не говорять рідною мовою більшу частину життя, все ще обробляють звуки аналогічно двомовним дітям.