Український фінансовий експерт Олексій Кущ поділився інформацією щодо роботи митниці. За його словами, не лише проблема із контрабандою при імпорті. Але й величезні обсяги фіктивного експорту. Особливо це виявилося зараз на тлі проблем з логістикою в портах та втрати частини орних земель: чорний сегмент став помітнішим на тлі зниження офіціалу.

Про це стало відомо завдяки невеликій "розвідці" від фінансового експерта Олексія Куща в Telegram.

Митниця. Фото: скрін youtube

Олексій Кущ розповів, як це відбувається у сучасних реаліях.

Є три схеми:

Популярні новини зараз

Повністю замінить ТЦК: які зміни чекають мобілізацію

Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію

Подачу газу тимчасово припинять: газовики попереджають українців про ремонтні роботи до кінця листопада

Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень

Показати ще

1. Чистий фіктар (зустрічається рідко).

2. Схеми з податковими скручуваннями (максимально поширені).

3. Комбіновані схеми (також часто застосовуються).

Фіктор – це купити неіснуюче зерно та експортувати його, отримавши від держави відшкодування ПДВ.

Схема реалізується щодо невеликими партіями.

Купівля ПДВ. Це коли компанія купила зерно за готівку або у неплатників ПДВ, але при цьому отримати відшкодування ПДВ при експорті дуже хочеться.

Товари на митниці. Фото: Youtube

Тоді просто купуються документи на офіційну партію зерна у фіктивного продавця, який "скручує" ПДВ, наприклад, у імпортера, у якого завис податковий кредит (імпортний товар був реалізований за готівку, а ПДВ на нього при ввезенні в Україну було сплачено).

Тут трансформація "чорного зерна" на "біле" та купівля неіснуючого податкового кредиту з ПДВ з подальшим отриманням відшкодування ПДВ від держави.

Комбінація - це коли 10 тис. тонн "чорного зерна" за допомогою купівлі доків перетворюється на 15 тис. тонн "білого зерна" і експортер отримує відшкодування ПДВ за 15 тис тонн.

Зрозуміло, що без митниці реалізувати таку схему неможливо – митниця фіксує тоннаж. Але якщо в нас колись "підтоплювали" судна при завантаженні металом та залізною рудою в портах (тоннаж визначався з осаду судна), то що заважає "хімічити" зараз? Особливо коли маса згорілого в портах зерна визначається "на око".

Публікація "Аналітика Куща", скріншот: Telegram

Публікація "Аналітика Куща", скріншот: Telegram

Нагадаємо, встиг обрати "ластівку"? У "Дії" дозволять розмитнювати биті авто зі США, як не биті.

Раніше повідомлялося, що приніс із собою мішок корупційних скандалів: Одеську митницю очолив Юрій Чердинцев.

Також, люксові автомобілі йдуть колонами до Росії через Польщу та Білорусь: наживаються та багатіють на війні.