Велосипед, одне з найпопулярніших засобів пересування по всьому світу, мільйони людей щодня долають величезні і не дуже відстані на різноманітніших моделях і типах велосипедів, але далеко не всі замислювалися про походження цього виду транспорту.
Дуже складно відстежити історію винаходу і виникнення велосипеда, кожна країна, як це прийнято в історії, "тягне ковдру" на свій бік.
По суті, є дві основні версії в історії про те, хто винайшов перший велосипед у світі. Одна версія стверджує, що перший велосипед в світі був винайдений в Росії, ковалем Артамоновим. Але незабаром про цей винахід забули. Його називали двоколісним візком. За другою версією винахідником вважається Карл фон Дрез. Про нього мова піде нижче.
Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі
Який стаж не зарахують до пенсії: роки роботи просто викинуть
Гороскоп на тиждень 25 листопада – 1 грудня для всіх знаків Зодіаку: Львів обдурять, Овни витратить сили, а Водолії мають слухати себе
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
А все почалося в далекому IX столітті. У 1817 році німецьким професором бароном Карлом фон Дрез був винайдений і запатентований перший беговел, який він гордо іменував "машиною для бігу".
У 1819 році перші дерев'яні велосипеди-самокати увійшли в моду. "Машина для бігу" стала улюбленою іграшкою європейської аристократії.
У цей момент народилося і саме слово "велосипед" (le vélocipède), пущене в хід французами. Воно було складено з двох латинських слів: velox (velocis), "швидкий" і pes (pedis), "нога". По-російськи це слово могло б прозвучати як "швидконогий".
Зовні він сильно нагадував сучасні велосипеди і мав дерев'яну раму. Однак велосипед, звичний по влаштуванню сучасній людині був зроблений лише в 1862 році П'єром Лалманом в Парижі.
Лалман тоді працював на виробництві дитячих колясок і дещо розумів у колісному транспорті. Юнака відвідала революційна ідея: що якщо до колеса бігової машини приробити педалі ?!
У наступному році Лалман переїхав до Парижа і став співпрацювати з трьома багатими студентами - братами Еме, Рене і Маріус Олів'є. У братів було те, чого не могло бути у молодого робітника - стартовий капітал! Втім, досить скоро Лалман пересварився з усіма Олів'є і емігрував в США, де в 1866 році взяв патент на свій винахід. Однак у виробництво його велосипед не потрапив. Тим часом в Парижі брати Олів'є знайшли іншого компаньйона, П'єра Мішо (1813-1883). Мішо розвинув ідеї Лалмана. У 1868 році товариші організували компанію Michaux et Cie.
7 листопада 1869 року пройшли перші міжміські гонки (Париж-Руан). Перемогу здобув англієць Джеймс Мур, який проїхав 123 кілометри за 10 годин 45 хвилин - повільніше, ніж паровоз, але швидше коня. Щасливий переможець став володарем призового велосипеда і тисячі франків золотом.
Далі технічний прогрес поступово доводив вид і пристрій велосипеда до того, що ми з вами можемо бачити щодня. Перший складаний велосипед був зроблений в 1878 році, активне використання алюмінію при виробництві рам почалося в 1890-х роках.
Механізми перемикання почали з'являтися лише на зорі XX століття, часом вони були досить кумедними, наприклад одним з перших способів було обладнання заднього колеса двома зірочками - по одній з кожного боку, таким чином, щоб переключити передачу, велосипедисту треба було зупинитися, зняти заднє колесо, перевернути його і заново натягнути ланцюг. Перший механізм перемикання, ідентичний сьогоднішнім за схемою роботи з'явився тільки в 1950 році, його винайшов італійський велогонщик і виробник велосипедів Тулліо Каманьоло.