ХХ століття було багатим не тільки на технологічні винаходи, а й на технологічні аварії і катастрофи цих самих винаходів. Саме про них ми сьогодні і поговоримо.
Почнемо спочатку з масштабних катастроф на воді:
Корабель Iolaire
У ніч на 1 січня 1919 року, через два місяці після закінчення Першої світової війни, при вході в бухту Сторновей затонуло судно британського королівського флоту Iolaire. Двісті моряків, які пережили небезпеку військового часу, загинули в двох кілометрах від будинку.
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
205 людей загинули, 40 - були врятовані, 35 - змогли самостійно допливти до берега.
8 січня 1920 року, було проведено розслідування, але через те, що всі відповідальні особи загинули, причини аварії так і не були виявлені. Погода була не дуже погана, і що змусило досвідчених моряків направити корабель на скелі на повному ходу, а також чому корабель не був оснащений рятувальними шлюпками, так і залишилося загадкою.
Корабель "Дзюнйо-мару"
Один з японських "кораблів пекла", під час Другої світової війни перевозили з окупованих територій полонених і робітників, які утримувалися в нелюдських умовах під час плавання. Судно прямувало на Суматру, коли було атаковано британським підводним човном Tradewind. У цей момент на його борту перебували 1 377 голландських, 64 британських і австралійських, 8 американських військовополонених, а також 4200 яванських робітників.
5620 людей загинули, 723 врятувалися, але лише для того, щоб бути відправленими на будівництво залізниці, умови на якій можна було порівняти з "Дорогою смерті". З них вижили лише 100 чоловік.
Лайнер "Вільгельм Густлофф"
Десятипалубний корабель був побудований в нацистській Німеччині в 1933 році як круїзний лайнер, проте в цій якості проіснував зовсім недовго. Під час операції в Польщі він виконував роль плавучого госпіталю на 500 ліжок. В кінці війни корабель став частиною операції "Ганнібал" - евакуації понад один мільйон цивільних осіб і військовослужбовців у зв'язку з наступом Червоної армії в Пруссії. 30 січня 1945 корабель, на борту якого знаходилося за різними даними від 5 до 10 тисяч чоловік мирного населення (близько 4 тисяч - діти), був затоплений радянським підводним човном С-13.
Аварії поїздів були не менш страшними:
Потяги у станції Херроу-енд-Уілдстоун
8 жовтня 1952 року сталась найбільша залізнична катастрофа Великобританії в мирний час (найбільшою залізничною катастрофою військового часу вважається зіткнення у Гретна-Грін в 1915 році, коли загинули 227 шотландських військових, які вирушали на фронт).
В аварії біля станції Херроу-енд-Уілдстоун брали участь місцевий пасажирський поїзд з Трінг, нічний експрес в Перт, який запізнювався через туман, і експрес з Лондона. Водій поїзда в Перт пропустив жовтий сигнал світлофора (можливо, через погану видимість). В цей час на станції стояв поїзд з Трінг. Експрес врізався в нього на швидкості 80 км/ч. Через кілька миттєвостей в них врізався експрес з Лондона і зійшов з рейок. В результаті було знищено 16 вагонів, загинули 112 осіб і 340 - були поранені.
Аварія поїзда в штаті Біхар
6 червня 1981 року в індійському штаті Біхар сталася велика залізнична катастрофа. Сім вагонів потягу, що перевозив не менше 800 чоловік (за деякими даними - від 1000 до 3000 осіб), перекинулися в воду. Так як це був сезон дощів, рівень води в річці піднявся, а течія була бурхливим.
Вважається, що в трагедії винен машиніст, який побачив корову на рейках і загальмував. У катастрофі загинули від 600 до 800 чоловік, і це стало найбільшою залізничною катастрофою XX століття.
Аварія потягів під Уфою
У трубопроводі утворилася щілина розміром 1,7 метра, через яку просочилася чимало зрідженої газобензинової суміші і накопичилося в низині. За три години до катастрофи прилади показали падіння тиску в трубопроводі, проте черговий, замість того щоб шукати витік, просто збільшив подачу. Займання газової суміші могло статися від випадкової іскри чи сигарети, викинутої з вікна поїзда, що проходив.
У момент зустрічного проходження двох пасажирських поїздів "Новосибірськ - Адлер" і "Адлер - Новосибірськ" 3 червня 1989 року відбулося потужний вибух через аварію на трубопроводі, що проходив поруч з "Західний Сибір - Урал - Поволжя".
Загинули 575 осіб, 600 отримали поранення. Сім вагонів були спалені вщент, 37 - пошкоджені. Сила вибуху була оцінена в 10 кілотонн у тротиловому еквіваленті, що майже дорівнює атомній бомбі, скинутої на Хіросіму. Кульові блискавки, що утворилися в результаті вибуху, знищили усі дерева в радіусі 4 кілометрів.
Як повідомляв портал "Знай.uа", 7 найвідоміших інсценувань смерті, які увійшли в історію.
Також "Знай.uа" писав, 7 містичних історій, в існування яких складно повірити.