До сесійної зали законопроект має потрапити вже восени

Одним із нещодавно зареєстрованих в Парламенті став проект Закону № 5685, що передбачає переформатування нині існуючого формату роботи усіх керівників закладів вищої освіти. У разі його прийняття, ректорів і директорів ЗВО зобов'яжуть готувати детальні Е-звіти за цілою низкою критеріїв – перелік цільових показників чітко прописуватиметься в укладених з ними контрактах, терміном на 5 років. Деталі з'ясовували Знай.ua.

Верховна Рада - фото ВРУ

Контракт на 5 років, чіткі критерії та публічний звіт

Таку модернізацію формату роботи усіх керівників ЗВО передбачає "Проект Закону про внесення змін до статті 42 Закону України "Про вищу освіту" щодо оприлюднення та моніторингу досягнення цільових показників діяльності закладу вищої освіти (KPI керівників закладів вищої освіти)" № 5685.

Це стосується ректорів (президентів), начальників, директорів чи інших посад – залежно від статусу закладу.

Університет, ЗВО - фото logo iamir.info

Популярні новини зараз

Сергію Міхалку з "Ляпіс Трубецкой" світить п'ять років за побиття людини: у поліції зробили заяву

Штрафи 51 тисяча гривень і техогляд за новими правилами: за що можуть забрати авто і які перевірки потрібно пройти

Миколу Азарова заарештували за держзраду

Настя Каменських у купальнику засвітила найсокровенніше, навіть Оля Полякова не стрималася: "Пальцем?"

Показати ще

Даний законопроект передбачає обов'язкове щорічне публікування розширених звітів керівників ЗВО з детальною поясненням по багатьом критеріям, чітко прописаних в укладених з ними контрактах.

Стосуються вони як діяльності закладу, так і конкретних досягнень та невиконаних "проколів", які зобов'язувався забезпечити керівник закладу. Документ передбачає також і обов'язкове внесення чітких термінів для досягнення кожного з цільових показників.

Законопроект 5685 - скріншот

Як підкреслює ініціатор законопроекту Наталія Піпа, це забезпечить прозору та відкриту систему моніторингу досягнення показників, визначених у контракті з керівником.

"Діяльність керівників ЗВО має бути відкритою і прозорою. Адже публічність діяльності – це ще один стимул для ректора ефективніше працювати і виводити ЗВО на якісніший рівень. Чинне законодавство у сфері вищої освіти передбачає так званий "KPI ректорів". Така норма була однією із новацій Закону щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти, ухваленому у 2019 році", – зазначає секретар Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Наталія Піпа.

Наталія Піпа - фото з Фейсбук

Норма передбачає, що у 5-річному контракті з обраним керівником ЗВО прописуються: цільові показники діяльності ЗВО, які має забезпечити цей керівник, механізми перевірки та терміни досягнення таких цільових показників.

Відповідно до ч. 3 ст. 42 Закону України "Про вищу освіту", контракт укладається не пізніше 1 місяця з дня обрання певної кандидатури на посаду керівника ЗВО.

"Однак, існує проблема, що ані показники, ані механізми перевірки, ані терміни досягнення – не оприлюднюються у публічному просторі. Відповідно, коли ніхто не може побачити, як працює ректор, тоді багато ректорів не поспішають і виконувати те, що прописано у їхніх контрактах. Тому основне, що передбачає мій законопроект 5685 – це публічні звіти", - повідомляє Знай.ua народний депутат України Наталія Піпа.

Наталія Піпа - фото з Фейсбук

Від StartUp-проектів до мультимедіа-техніки – норми і оцінювання

Оприлюднення щорічних звітів розміщуватиметься на сайті закладу вищої освіти.

Законопроект 5685 - скріншот

Перелік показників, за якими керівник ЗВО має звітувати, охоплює різні напрямки – від кількості студентів, що є авторами StartUp-проектів до впровадження системи електронного документообігу та мультимедійного обладнання в аудиторіях.

Університет, ЗВО - фото 24 канал

Зокрема, щодо збільшення:

  • кількості здобувачів вищої освіти, які подали StartUp-проекти;
  • аудиторних годин, протягом яких викладання навчальних дисциплін здійснюється англійською, французькою та німецькою мовами;
  • кількості іноземних студентів;
  • кількості навчальних аудиторій зі мультимедійним обладнанням;
  • кількості здобувачів вищої освіти чи викладачів, які брали участь у певних програмах (міжнародних чи ін.);
  • кількості наукових публікацій;
  • запровадженню системи електронного документообігу та ін.

Відповідно, у своєму публічному звіті він має вказати ці завдання, строки виконання та механізми перевірки (аналіз офіційної звітності та документів, критерії оцінювання "досягнуто/не досягнуто", посилання на публікації та ін.).

Студенти / фото: Pixabay

"Як приклад, зараз у соцмережі є опублікований KPI ректора НТУ "Харківський Політехнічний Інститут". Там є показники на кожен рік – що має бути досягнуто. І є зрозумілий моніторинг досягнення. Кожен може подивитися, чи ефективно працює цей ректор. На мою думку, такі звіти мають бути публічними не за ініціативою ректора, а тому що це передбачає закон", – пояснює секретар Комітету з питань освіти, науки та інновацій.

Звіт керівників закладів вищої освіти - скріншот

Звіт керівників закладів вищої освіти - скріншот

Як зазначила Наталія Піпа, розгляд законопроекту, швидше за все, буде восени, оскільки спочатку його має розглянути Комітет ВРУ з питань освіти, науки та інновацій.

Загалом же, визначено 5 профільних Комітетів.

Законопроект 5685 - скріншот

Верховна Рада - фото ВРУ

У разі затвердження даної ініціативи в сесійній залі Парламенту, цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

А Кабмін же має у місячний строк забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для його реалізації.

Денис Шмигаль - фото Кабінет Міністрів України

Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.

Раніше Знай.ua повідомляв, що незабаром в Україні запрацює Е-рецепт: продаж ліків – за кодом, а дані покупців увійдуть у "базу контроля".

Також Знай.ua писав, що в Україні впровадять електронну гарантію на телефони і техніку – Парламент дав "зелене світло".