Через карантин, на який пішли багато країн світу після спалахів коронавірусної інфекції covid-19, європейські та американські банки намагаються зняти камінь з плечей своїх вкладників: вводять кредитні канікули, знижують відсотки і т. д.

Тим не менше в Україні можна помітити ситуації, коли банки відмовляються видавати перекази в іноземній валюті, а іноді навіть блокують перекази від нерезидентів, посилаючись на фінансовий моніторинг. Це не кінець світу, експерти розповіли, що робити в такі моменти, пише одне з українських видань.

ПриватБанк, фото: скріншот з YouTube

Клієнти "ПриватБанку" зіткнулися з тим, що банк почав вимагати з тих, хто отримує валютні перекази з-за кордону, підтвердження про походження коштів: договори, декларації про доходи та ін. У разі ненадання документів для підтвердження погрожують заблокувати рахунок.

ПриватБанк, фото: РБК

Популярні новини зараз

Життя стане солодшим без цукру: в Україні супермаркети оновили ціни на сіль, майонез та кетчуп

Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей

Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити

Доведеться платити по 8,79 грн за кВт: енергетики попередили всіх споживачів

Показати ще

"На рахунок від нерезидента приходили великі суми в іноземній валюті, все було нормально. Але зараз банк надіслав повідомлення, що необхідно надати документи для уточнення джерела походження коштів. У відділенні банку відправляють в техпідтримку. В техпідтримці нормально нічого пояснити не можуть. Проблема в тому, що я офіційно ніде не працюю, жодних документів з переліку немає і не буде", – поділився клієнт банку Михайло.

Дана позиція державного банку тим більше дивна, що раніше Нацбанк дозволив банкам надавати пільги клієнтам і йти їм назустріч у зв'язку зі складною ситуацією, пов'язаною з карантином. Але за словами клієнта, "ПриватБанк", навпаки, раптом посилив політику. У самій фінустанові назвали подібні блокування законними.

ПриватБанк, фото: hyser.com.ua

"В рамках ризик-орієнтованого підходу банк може призупинити здійснення операції і запитати документи за переказами, містить ознаки, передбачені приписами Постанови НБУ № 8 від 02.01.2019 і закону про "про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення", – прокоментували українським журналістам в прес-службі банку.

Втім, в банку розповіли, що в період дії карантину ПриватБанк відстрочив заходи з уточнення інформації про клієнта, зокрема прийнято рішення не відмовляти клієнтам у проведенні фінансових операцій в зв'язку з неможливістю здійснити заходи щодо уточнення інформації про клієнта, крім особливих випадків, пов'язаних з відмиванням доходів. Дійсно, через кілька днів проблема у клієнта вирішилася сама собою, погроза-вимога зникла з Приват24. З'ясувалося, що виною в затягуванні проблеми була некомпетентність співробітників.

За словами виконавчого директора Незалежної асоціації банків України (НАБУ) Олени Коробкової, проблема комунікації у банків дійсно є, і в таких випадках головне не панікувати: "Співробітники, оператори, касири отримують не багато, вони за ці гроші бояться ризикувати. Ми зараз з банками боремося над більшою комунікацією, розуміємо, що це проблема". У самому банку на випадок, якщо не виходить достукатися на місці, закликають клієнтів звертатися на спеціальну лінію допомоги щодо міжнародних переказів swift@privatbank.ua.

Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, ПриватБанк роз'яснив, хто може розраховувати на "кредитні канікули".

Як повідомляв Знай.uа Нацбанк пояснив схему дії "кредитних канікул" під час карантину.

Знай.uа писав, хитрорукие злодюжки дісталися до пенсій українців - шахраї придумали схему, адаптовану під карантин.